joi, aprilie 05, 2007

O zi prin Budapesta

Inarmati acum cu Budapesta Card purcedem totusi sa vizitam diverse ... stabilimente trecute in lista insotitoare, in ideea ca macar asa abordam orasul in mod organizat si, cine stie, poate reusim totusi sa identificam pe traseu si beneficiile bine ascunse ale acestui minunat instrument turistic.

Am inceput cu vizita la Citadela, cu a sa Statuie a Eliberarii incorporata. O constructie matusalemica in mijlocul careia au plantat un monument din 1947 ce marcheaza pasa-mi-te eliberarea tarii de dupa razboi. ... Adica inceputul ocupatiei sovietice ... Este vorba de fapt despre un grup statuar - o femeie cu o creanga de palmier in mana la picioarele careia stau alte doua statui - una simbolizeaza progresul, alta lupta impotriva raului. Va puteti imagina ce hidoshenie! Daca nu, incerc sa va ajut inserand niste poze ... Va las pe voi sa ghiciti care ce reprezinta :).







































Totusi, panorama este absolut superba si merita din plin urcusul anevoios pe sutele de scari, de la poalele dealului pana in varf ...



























































Dupa asta, batuti de vant si goniti de ploaie, ne-am refugiat in magazinul cu suveniruri sovietice si am depanat impreuna cu vanzatorul - un mosuletz dragutz cu aer interbelic - amintiri comuniste care ne unesc. Aici nu am facut poze. Am cumparat in schimb cate ceva pentru cei de acasa.

Am continuat apoi excursia in cadrul Citadelei. Am descoperit un pension cu miros de sanatoriu la intrarea caruia era anuntata cu mare pompa o expozitie de fotografii din timpul razboiului. Ne-am gandit ca or fi autentice si, cum batea un vant cumplit, am zis sa vedem despre ce e vorba. Platim 2 euro (de persoana) pentru ca, evident, Budapesta Card i-a lasat impasibili pe paznicii "expozitiei" si intram.

Cand, ce sa vezi, fotografiile de razboi pe care ni le imaginam trase in sepia, putin arse de trecerea timpului, inramate in stil interbelic si infatisand scene reale din al doilea razboi mondial erau de fapt niste fotografii descarcate de pe internet, printate alb-negru pe coli A3 de o calitate indoielnica si prezentand atrocitati din lagarele de la Auschwitz si de prin diverse razboaie contemporane - Kosovo, Irak, Africa etc. Am facut un pipi si am plecat. Indepartandu-ne observam o alta intrare discreta prin "spate" pe unde, ati ghicit, nu se platea nimic!

Niciun comentariu: