joi, aprilie 05, 2007

Ospitalitate made in Budapesta

Ajungem incet inapoi, la poalele dealului si ne oprim intr-o cafenea/pub. Cochet, dragut, cu aer de anii '60, american style. Ne asezam, comandam, iar chelnerul amabil ne intreaba "Wouldn't you like to try a traditional hungarian drink?" Ridicam din umeri si intrebam despre ce este vorba. Chelnerul raspunde cu o urma de mandrie nestapanita "well, it's a very strong drink made out of plums or different other fruits (pears, peaches etc.) named PALINCA" ... Oooo, PALINCA ... of course ... bautura traditionala a fiecaruia dintre popoarele balcanice. Astazi insa, bautura traditionala ungureasca. Am zis ok, sa incercam si soiul unguresc.

G. este un fin cunoscator, fiind ardelean. De fapt este din Arad deci este cand ardelean, cand banatzean, dupa cum ii convine. Oricum cultura sa in domeniul PALINCII si a diferitelor soiuri care exista este cu atat mai bogata. Diferenta intre o palinca buna si una proasta o pot face si eu. El insa poate distinge intre diversele tipuri de palinca - romaneasca, ungureasca, sarbeasca - cu toate gradele lor de calitate de la cea mai buna la cea mai proasta.

Asadar nu pot sa pun la indoiala faptul ca am fost serviti cu cea mai proasta dintre palinci, pe care o poti cumpara din piata (de la ei) cu 2 euro la litru, mai ales daca acest lucru este confirmat si de G. Tot asa, nu pot sa pun la indoiala faptul ca jumatate din degetarul pe care l-am primit fiecare fusese umplut cu apa inainte de a se turna in el licoarea magica. Pretul per degetar - 2,5 euro. Am platit si am plecat fara sa mai facem vreo oprire in drumul spre casa.

Niciun comentariu: