luni, aprilie 09, 2007

Rent a car in Budapest?

Mai bine nu! Desi am plecat cu tema bine facuta de acasa - research pe internet si tot tacamu' - ne-am trezit la fatza locului ca nu putem inchiria o masina ca sa mergem la Viena in ultimele 2 zile ale sejurului nostru, asa cum ne-am propus.

Nu putem inchiria o masina pentru ca, desi traim in secolul 21, nici eu si nici G. nu ne-am facut card - nici de debit, nici de credit. De niciunul. Desigur ca pe site-urile firmelor selectate de noi aceasta informatie pretioasa - ca este MUSAI sa ai card ca sa poti inchiria masina chiar daca platesti cu cash - nu era trecuta. Peste tot scria cash OR credit card. La fata locului insa, sensul cuvantului "OR" as in "SAU" se confunda teribil cu cel al cuvantului "AND" as in "SI". Se confunda pana intr-acolo incat nici nu se mai face vreo distinctie intre ele.

Presupunand ca ai fi avut totusi card, crezi ca puteai sa inchiriezi totus masina in conditiile in care achitai cu cash suma in full pentru toata perioada de inchiriere? Ei bine da, DAR numai daca pe card ai fi avut un depozit de minim 500 de EURO! DA! MINIM 500 de EUR.

In schimb, la hotel / apartament NU SE ACCEPTA PLATI CU CARD-UL, numai cash!!!! Pai sa avem pardon, dar dupa ce ca plec cu o anumita suma cash la mine cum as putea sa mai am si pe card (fie el si imaginar) suma de 500 de euro? Imi pare rau dar nu am ajuns inca acolo. Si chiar daca as fi ajuns tot nu ma pot vizualiza carandu-ma cu miile de euro dupa mine pentru o vacanta de 6 zile pana la Budapesta. I mean really! Ma duc la Budapesta, nu la Londra si ma duc pentru 6 zile, nu pentru o luna. Ce mi s-ar putea intampla in 6 zile incat sa am nevoie de mai bine de 1000 de euro asa ... just for safety??? Cu atat mai mult cu cat e sezon de reduceri!

Si de fapt cati dintre turistii extra-sezonieri pe care ii vizeaza ei cu tot felul de reduceri la tot felul de lucruri (de la zboruri catre Budapesta pana la chilotzi) umbla cu miile de euro dupa ei, in cash sau pe card, mai ales daca vin pentru maxim o saptamana, la cumparaturi ??? ... Pe undeva simt o oarecare contradictie in termeni, dar ... maybe it's just me.

In fine, in lipsa de card trebuia sa versi cu titlu de garantie intre 1000 si 1200 de euro, in functie de politica fiecarei companii, de masina inchiriata etc etc., suma pe care evident urma sa o recuperezi cand returnai masina in perfecta stare. Credeti ca aceasta informatie pretioasa era disponibila pe vreunul din site-urile marilor firme de rent-a-car in Budapest? Evident ca nu!

La Viena nu puteam sa nu mai mergem pentru ca rezervasem deja camera la hotel si termenul de cancelare de 48 de ore in avans era deja depasit. In plus, ne facusem planuri - meeting people and stuff. Iar apartamentul din Budapesta il retinusem numai pentru 5 nopti, in ideea ca ultima noapte o vom petrece la Viena. Cine s-ar fi gandit ca la unguri este atat de greu sa inchiriezi o masina???

So what to do, what to do? Pai ... the old fashioned way - the train!

Niciun comentariu: