joi, aprilie 12, 2007

SMS-uri made in Vodafone

Vi s-a intamplat si voua? Ati primit vreodata mesaje de tipul: "In data de ....... vi s-a emis factura cu numarul ....", sau "Termenul de plata pentru factura cu numarul este ...... Codul dvs de abonat este .... Va multumim ca ati ales Vodafone!", sau "Pentru a evita restrictionarea apelurilor efectuati ASTAZI plata facturii scadente in data de .... "? Eu primesc si le gasesc agasante. Nu ma agaseaza faptul ca trimit sms-ul ci momentul ales pentru diversele tipuri de sms-uri, frecventa si, de multe ori, formularea.

De exemplu, mi s-a intamplat sa primesc urmatoarea varianta: "In data de ...... vi s-a emis factura ... " zi de zi pana la scadenta. Zau, mi s-a emis factura? Si prin posta cand o primesc? Cu trei zile inainte de scadenta? Pai si-atunci? Cum vrei sa iti platesc? La posta si la benzinarii nu poti plati fara factura, bai Vodafone, stiai? La bancile cu care eram obisnuita nu ma mai lasi sa platesc decat daca am card. Ai nu zau! Poate nu am chef sa imi fac card! Pe internet, la fel, sa te plateasca mamaia. Unde te crezi, in Elvetia? Si atunci, ce vrei sa fac daca mi-ai emis factura dar nu mi-ai trimis-o si prin posta? Sa vin la tine la casierie? Unde, in celalat capat al orasului? Pe bune, conduci tu pana acolo during rush hours? Ai tu timp de taiat frunza la caini, blocat in trafic? Atunci ciocu' mic si joc de glezne! Nu te mai obosi cu SMS-urile! Straduieste-te in timpul asta sa identifici o modalitate de a si face chestiile alea pe care ti le asumi sau macar termina cu bullshit-urile publicitare de tipul "Vodafone este alaturi de tine in fiecare zi!" sau "Vodafone te ajuta in felul tau!" Stii doar ca mananci rahat! Dar pesemne ca iti place ...

Altfel nu inteleg de ce, la 3 zile dupa scadenta, daca plata nu este efectuata, trimiti repede-repede varianta imbunatatita: "Pentru a evita restrictionarea apelurilor efectuati ASTAZI plata facturii scadente in data de .... ". Si? Ce mai astepti? Hai, restrictioneaza-mi-le, poate atunci o sa imi amintesc sa ma opresc si la posta sau la benzinaria Agip de pe langa casa, acum ca tot am factura ... Dar nu iti da mana, ha? Pai daca mi le restrictionezi, mai consum? Nu! Si penalitatile mai cresc? Nu! Si la tine conteaza fiecare cent ca vorba aia, doar asa te-ai facut mare si gras, nu? Altfel nu inteleg de unde atata isterie pentru 500.000 de lei vechi ...

Pai si daca nu mi le restrictionezi atunci de ce puii mei mai trimiti sms-uri zilnice pe tema asta? De ce ii pui pe roboteii de la Dept. de Plati sa ma sune de 5 ori pe zi si sa ma intrebe la ce ora efectuez ASTAZI plata? Uite n-am timp ASTAZI, nah! Am alte lucruri in agenda care nu sufera amanare. Asa ca ... fa-ti programare! Si, by the way, STOP CALLING! Really, unii oameni chiar munceste in tara asta!

Mda, cam asta mi se intampla sa gandesc lunar despre Vodafone si sms-urile sale. Nu mi s-a intamplat insa sa ma exteriorizez in vreun fel catre ei pana luna asta cand deja mi s-a parut ca au intrecut masura. Nu am platit din februarie cand am fost la Budapesta si am avut Roaming. In martie am fost mai tot timpul plecata si, evident, intre timp, s-au mai adaugat 500.000. In total, la 31 martie (data scadenta la factura mea) aveam de plata 151.9 RON. Pe 27 martie, deci inainte de ultima scadenta mi-au mai trimis o data sms-ul cu restrictionarea apelurilor. Evident ca nu mi-au restrictionat nimic! Pe 3 aprilie (adica a 3-a zi de cand a expirat si termenul de plata pe martie) primesc urmatorul SMS: "Pentru a evita pierderea numarului de telefon si recuperarea pe cale juridica a datoriei va rugam efectuati azi plata facturilor restante. Dep. Plati Vodafone". For the record, nu este prima data in 7 ani cand platesc 2 facturi odata. Asta mi se intampla mai ales de cand au restrictionat foarte mult posibilitatile de a plati in numerar, la banca. In acest rastimp am avut si facturi de 3 milioane (rar, dar .... shit happens!). Si le-am platit, nu am trisat! Si deci ... "pierderea numarului de telefon", "recuperarea pe cale juridica a datoriei"? What is this shit????? Bine, nu ca i-as lua in serios. I mean de cate ori au zis ca imi restrictioneaza apelurile si nu mi le-au restrictionat? Dar oricum, what is this shit?

Asa ca le-am facut sesizare. Le-am explicat in mod civilizat (nu in stilul pamfletist de mai sus) frustrarile mele. Le-am sugerat pe final ca daca doresc sa remedieze oarecum situatia sa imi trimita cat mai curand un SMS de genul: "Am primit sesizarea dvs. cu numarul _______. Ne cerem scuze pentru inconvenientul creat si va invitam sa achitati factura restanta in cel mai scurt timp posibil. In caz contrar suntem nevoiti sa va restrictionam apelurile pana la efectuarea platii. Va multumim ca ati ales Vodafone!".

Daca doriti sa cititi si varianta cizelata a celor exprimate mai sus let me know :). Va trimit documentul pe e-mail ca sa il trimiteti si voi, over and over again, celor de la Vodafone ori de cate ori va simtiti hartuiti. Eu l-am trimis si the outcome a fost urmatorul - la o saptamana dupa ce am facut sesizarea am primit de la ei urmatorul SMS:

"Sesizarea Dvs cu numarul 800252 a fost primita. Ne cerem scuze pentru inconvenientul creat si va multumim pentru plata efectuata (n.r. - pentru ca le-am facut totusi plata inainte de Pasti). Va multumim. Vodafone."

Probabil ca si acest SMS intra tot in categoria de bullshit publicitar de tipul "oh, we care ... suntem alaturi de tine in fiecare zi". Ma indoiesc sa isi schimbe in vreun fel politica de hartuire inutila, incoerenta si ineficienta a abonatilor prin SMS-uri false sau doar partial adevarate. Dar daca suntem mai multi care alegem sa nu ne resemnam ... cine stie ...


7 comentarii:

moi non plus spunea...

eu m-am saturat de sms-urile cu:"suna la *xxx si vei castiga un..cacat"..totusi nu am facut nimic,cu toate ca vodafone este cu 2 etaje mai jos de unde lucrez eu..un coleg s-a dus insa revoltat si ghici ce: i-au dat un bon de ordine,deh sunt foarte ocupati..eu am si orange,care e mai finut, ma anunta prin sms ca s-a mai deschis un orange-shop(suna a pet-shop) si cam atat..probabil politica lor este: sa dam fratee smsuri ca poate omu se simte singur si alte smsuri nu primeste

madeinbukarest spunea...

:) Prietenul meu, care desigur a avut si el o rafuiala cu ei pentru ca i-au supraincarcat "accidental" cu vreo 100 de dolari factura de net, s-a dus la ei in receptie, a rugat sa i se faca legatura la departamentul corespunzator si i-a pus pe speaker in timp ce "Connex" (pe atunci) dadea din colt in colt ... Multi dintre cei care misunau pe acolo in cautarea de abonamente personalizate si de alte facilitati au plecat desigur dupa ce au ascultat conversatia si au observat pe viu "grija" evidenta pentru client pe care cei de la Connex o demonstreaza cu "fiecare" ocazie.

madeinbukarest spunea...

Cat despre SMS-uriule cu "suna acum la *xxxx si castiga bilete la meciul de fotbal, la concertul X sau la alte cacaturi" cred ca exista o lege in sensul acesta care nu le permite sa se foloseasca de datele tale personale (adresa postala, e-mail, numar de telefon) ca sa iti trimita mesaje publicitare fara ca tu sa iti fi exprimat anterior optiunea in acest sens. Hai sa cautam informatii in acest sens si sa le facem o sesizare la OPC!

Alexandru spunea...

Eu, culmea, le-am platit si tot mi-au suspendat abonamentul pe motiv ca s-a blocat sistemul. Pe urma incercau sa musamalizeze situatia... Numai nenorociri mi-a facut compania asta, sincer.

madeinbukarest spunea...

@alexandru:

Pai cred ca e timpul sa incerci Zapp. E conexiunea proasta, nu are acoperire chiar peste tot, se mai intrerupe cand ti-e lumea mai draga, DAR E IEFTIN CA BRAGjavascript:void(0)
Publish Your CommentA!

Alexandru spunea...

Asa e; sa stii ca am ramas surprins de Zapp... intr-adevar, vai de ea conexiunea dar tarifele sunt f interesante.

Anonim spunea...

Am si eu o mica problema. Dupa ce ca ne-au rupt de lovele 10 ani, si connex si dialogul(orange) acum ma refer la vodafone unde aveam si eu un abonament amarat de 4$ transformat in 3 E. Intr-o zi ce zic eu? Hai sa-mi fac si eu un alt ab. de 9 E pt. laptopul meu pt. o conexiune wireless. Zis si facut. Am sunat acolo la una cristina berende parca si mi-a spus ca da se poate cu conditia ca in 10 zile daca nu sunt multumit sa returnez modemul primit acasa prin fan-curier. Chestia e ca nu am putu face conexiunea(dadea doar eroare) niciodata cu toate sfaturile lor tehnice! Le-am zis ca nu merge si cu asta-basta nu mai vreau acest serviciu. Crede-ti ca mi-a raspuns cineva? Aiurea! In schimb mi-a venit la plata fact. in plus 60 RON servicii de date desi nu am folosit nici un minut aceasta. Le-am scris din nou si le-am zis ca daca nu se remediaza cauza nu voi mai plati nici un abonament. Nu au ei treaba cu asta. Ei stiu doar sa trimita acum amenintari cu judecata si plata de la 120 RON la 1000 RON cu penalizari+taxa de reziliere! Ce magari! Nu mai faceti abonamente la escrocii astia oameni buni!!