sâmbătă, octombrie 27, 2007

Am o gaura in acoperis...

Altfel nu imi explic cum este posibil sa gasesc din cand in cand vrabii in pod.

Prima oara cand s-a intamplat uitasem peste noapte oblonul deschis. Sau cel putin asa am ales sa imi amintesc atunci pentru a scapa de alte framantari pe tema asta cand, scormonind printre niste cutii acoperite de ziare, am avut surpriza sa descopar o vrabie. Usor traumatizata, si-a luat zborul imediat ce am depistat-o. Nu pe geam insa, pe care l-am lasat asadar in continuare deschis. Pe seara, pisica a scapat si ea prin pod asa ca am inchis fereastra ca sa evit alte complicatii. A doua zi astepta cuminte sa ii dau drumul in casa. Deschid usa: in pod, cateva pene zaceau asternute chiar la intrare. Le-am strans refuzand sa-mi formulez scenarii. I moved on.

Aseara s-a intamplat din nou. Venita din delegatie cu exces de cofeina nesintetizata in sange m-am apucat la 10 noaptea sa fac curat prin casa. Desigur, am inchis pisca in pod ca sa pot sa deschid nestingherita toate ferestrele, sa fac curent, sa dau cu aspiratorul si tot ce se mai obisnuieste cu astfel de ocazii.

Cand termin, intru in pod sa recuperez pisica. Atunci am surprins-o in flagrant. Juca fotbal cu o vrabie. O alta vrabie. Un vrabioi de fapt. Zacea inert, pe podea, in timp ce pisica se mai repezea din cand in cand asupra lui. La inceput nu am crezut ca mai traieste. L-am vazut la un moment dat miscand din aripi. L-am recuperat atunci din ghiarele matzei si am incercat sa-l salvez. Avea penele de pe spate smulse si pielea insangerata. Nu isi misca picioarele dar aripile, da. Simteam in palma cum inima ii bate slab. Am sperat. I-am dezinfectat ranile, am improvizat un cuib intr-o cutie de carton. L-am asezat cu grija in ea. Am continuat sa-l privesc cum respira, cum misca din aripi. Am continuat sa sper. A murit dupa 5 minute.

Am o gaura in acoperis.

2 comentarii:

runbaby spunea...

si-a mea face la fel, god damn it. stiu ca e instinctul ei, dar tot ma deranjeaza...

madeinbukarest spunea...

Bai, da ... eu ma gandesc sa o las pe-afara in mod organizat ca sa se elibereze de apucaturile vanatoresti pe care si le exerseaza prin casa in mod accidental.

Totusi, din ultima excursie de explorare a acoperisurilor s-a intors cu fundul ciufulit de colti de caine si mi-a lipsit 2 zile de-acasa pe tema asta. Cand s-a intors si am vazut-o in ce hal arata am zis ca nu-i mai dau drumul in veci oricat mi-ar plange.

Dunno what 2 do ... I feel trapped.