vineri, octombrie 03, 2008

Carcoti-v-as cronicuta, stimabililor!

Si ziceam ca m-am inscris la concurs. La Pcnews. Ca poate doar-doar o pica para malaiata in gura lu' natafleata.

Si, ce sa vezi, prima provocare - sa-mi dovedesc spiritul de telespectator. Dar eu nu sunt telespectator. Decat ocazional ... Si cand ma uit la televizor ori ma blochez in filme, pe AXN, ori in emisiuni tip Discovery. Pe la Prima nu am mai stationat demult. De pe vremea cand ne strangeam cu totii, miercuri seara, in jurul televizorului sa vizionam Cronica Carcotasilor. Numai Sclava Isaura, Dallas sau Familia Guldenberg au mai provocat asemenea reuniuni de familie stropite cu ritualuri de vizionare pe care doar meciurile de fotbal ale nationalei la mondiale sau la europene le-ar mai putea concura. Doamne fereste sa se-ntample sa ramai blocat in trafic, sa pice cablu', sa inceapa domnu' Dinu de la 3 sa dea cu bormasina in timpul emisiunii sau tanti Magda de la 2 sa puna uscatorul de par in functiune si sa bage purici pe teava fix pana in televizor. Era nenorocire! Telefonul intra in modul silentios, soneria de la usa era mutata pe minim in caz ca vreun vecin neinfectat de microbul carcotas s-ar fi gandit sa-si incerce la ora aia norocul pentru o cana de zahar. Noroc ca se dadea duminica-n reluare si mai aveai o sansa in caz ca lovea calamitatea unui deranj in afara pauzelor publicitare.

Dar vremurile au venit peste noi cu bune si cu rele, am ajuns fiecare pe la casele noastre si obiceiul reuniunii de miercuri seara s-a pierdut. 

Uitandu-ma pe lista de emisiuni, la care PcNews ne invita sa  ne asezam cu telecomanda-n brate descopar cu nostalgie Cronicuta. Si o descopar nu numai online ci si la TV. Aceiasi Huidu si Gainusa acizi, vigilenti si plini de umor. Putin mai rotunjiti de trecerea anilor, garnisiti cu bijuterii de oameni asezati la casele lor si totusi la fel de tineri, energici si actuali ca atunci cand ne strangeau pe toti in fata televizorului miercuri seara. 

Mi-au lipsit totusi scenetele in formula extinsa, cu Pustiu si Mistretu ... care acum s-au mutat in public executand ritualic in fiecare emisiune cam acelasi joc de rol. M-a surprins prezenta trupei de vocal-instrumentisti care "condimenteaza"emisiunea usor fortat, cu slagare home-made. Am zambit la Bebeluse - Delia s-a maturizat foarte mult si, foarte important, a invatat sa danseze sincron si la aceleasi standarde cu bebelusa Oana. Acum joaca amandoua in acelasi film si sunt la fel de frumoase cum le stiam. Iar Dezbracatu' mi-a starnit aceleasi sentimente mixte de nedumerire, amuzament si ... nedumerire in cantitati pe care numai Dezbracatu' le poate nimeri astfel incat sa enerveze si, in egala masura, sa distreze onorata audienta.

Iar cu chiftelutele si topul rusinica am reusit din nou, ca pe vremuri, sa ma pun la curent cu evenimentele saptamanii - de la monden pana la politic - fara sa trebuiasca sa urmaresc zi de zi plicticoasele stiri telenovelistice de pe canalele specializate. Si sa mai si rad copios pe alocuri, pe ici, pe colo, prin punctele esentiale.

Prin urmare chapeau bas Carcotasilor! Carcoti-v-as emisiunea dar zau daca am de ce sa ma leg. Si, dupa cum mi-ati reintrodus microbul in sange, va astept cu noi carcoteli miercuri seara. O sa manuiesc telecomanda inspre voi, negresit. Va salut din spatele butonului cu numarul 5!

---------------------------------------

Later edit: Regulamentar ar fi trebuit sa trimit link-ul catre articolul de mai sus la adresa de mail indicata in concurs. Asta daca ar fi mers si netul suficient de mult cat sa apuc sa scriu e-mailul odata ce-am postat articolul. Termenul, zic ei, este data de 3 octombrie. Atat pentru postare cat si pentru mesaj, inteleg eu. Si as zice ca l-am respectat ... nu doar cu postarea, ci si cu mesajul. Pentru ca, pentru mine, ziua calendaristica se schimba numai dupa ce dorm. Si e drept ca m-a prins 1 noaptea la tastatura si orologiul spune ca ar putea fi 4 octombrie ... dar parol de onor bibicule, pe pleoapele mele plumbuite de somn iti jur ca tot 3 octombrie este! ;) 

Niciun comentariu: