vineri, noiembrie 14, 2008

Obsession

Mult a fost putin a ramas. Iata-ma ajunsa si la etapa 17 de Superblog. Stiti, concursul de la PCnews. Tema de azi - obsesii. Mmmm nu. Glumesc. Dar este o buna ocazie sa vorbim despre ele. De fapt despre obsesia mea. The Obsession. Nu parfumul ci marul. Marele Mar. Apple.

Am povestit mai demult despre cum visez eu sa am 3 laptop-uri - talie mare, medie si mica, pentru acasa, serviciu si pentru deplasari. Unul mare si superperformant care sa tina loc de desktop, altul performant cu greutate rezonabila si dimensiune medie pe care sa-l port la intalnirile cu clientii si unul mic, usor, de tinut in geanta pentru reperat orice wireless hot spot din oras ... Sau din afara orasului in vreme de concediu.

Am mai vorbit si de pasiunea mea pentru Dell. Dar si de fanteziile cu Apple. Ei bine, dragilor vine weekendul deci sa dam drumul la fantezii.

Stau eu asa, la final de program si frunzaresc Onsite.ro in cautare de bunatati pentru review. Si ma uit intai la aparate foto. Canon desigur, what else? Lesin la un EOS 50D EFS cu rezolutie pe senzor de 15 (cincisprezece!!!!) MP, ecran LCD de 3'', rezolutie de imagine pana la 4750 x 3168 pixeli .... si multe multe altele ... intre care pret 60 de milioane. Jap-jap 2 palme! Trezirea din reverie. Am acasa un Canon S3 Powershot pe care inca nu am reusit sa-i descalcesc toate optiunile in mai bine de un an. Deci ... intai sa-l epuizez pe-ala si pe urma trecem la EOS-uri.

Next.

Pai next. Fac ce fac si ma-mpiedic iar in laptop-uri. Pentru ca fiind detinatoare de laptop din categoria performant, greutate acceptabila, dimensiune medie bla bla bla desigur ca visez sa fac si urmatorul pas pe scara ultraportabilitatii - anume un laptop din categoria fulg, dar destept totusi si cu un hard spatios. 

Ma opresc la Apple, normal. Am mai zis ca Apple-urile sunt scumpe. Foarte scumpe. Dar sunt frumoase. Rapitor de frumoase. Si la caroserie si la interfata. Imaginea cristal, culorile dementiale, butoanele alea usor bombate ale meniului Mac (Machintosh, desigur nu MacDonald) iti vine sa le atingi cu degetul, nu cu pointer-ul de la mouse. Prea multe despre sistemul de operare nu pot sa spun. Nu l-am folosit, doar l-am admirat pe Macbook-urile din Baneasa Shopping Center. Dar browser-ul lor de net, Safari, mi l-am instalat pe toate calculatoarele pe care le folosesc. Ca macar atunci cand ma dau pe net sa imi imaginez ca tin in brate un Apple.
 
Pentru multi Apple-ul este doar o fita. Asa ca am ales sa vorbesc despre cel mai accesibil Macbook - Apple Macbook White MB402ZH/A. Costa 3800 de lei la Onsite.ro si uite ce primesti de banii astia pe langa designul superb de secol 25:

- un ecran LCD cu diagonala de 13,3''. Ok, nu-i cel mai mic ecran dar nu vorbim acum de EeePC. Cu Mac-ul de la Apple stam de vorba. Si 13,3'' incape la limita intr-o poseta putin mai larguta la gura.

- rezolutie de 1280 x 800 pixeli. Excelenta pentru dimensiunea mica a ecranului. 

- tehnologie Colorshine - asa se explica culorile alea satinate si imaginea cristal pe care numai la Apple si la televizoarele cu plasma o mai gasesti.

- procesor INTEL Core 2 Duo cu frecventa de 2,1 GHz, FSB 800 MHz si memorie Cache de 4 MB. Lectia cu Procesorul am parcurs-o deja. Stim ca trebuie sa ne uitam dupa frecventa mare, FSB mare, Cache mare si cat mai multe nuclee. Iar INTEL Core 2 Duo ofera un balans foarte bun. Excelent mai ales la un laptop de dimensiuni asa ... discrete ... 

- memorie interna 1 GB. Bunicel. Ceea ce e si mai bun este ca o poti extinde pana la 4 GB. Plus ca are o frecventa de 667 MHz, deci aproape la sincron cu FSB-ul procesorului.  Adica exact asa cum trebuie.

- hard disk de 120 GB cu viteza de citire / scriere de 5400 rotatii pe minut. Viteza este standard. Desi exista laptop-uri, chiar mai scumpe decat acest Apple care ofera hard disk-uri cu viteze mai mici de citire/scriere. Vezi Sony Vaio si o sa intelegi despre ce vorbesc. Capacitatea este ok. 120 de GB este mult. Da, exista laptop-uri si cu 500 de GB dar ... pentru un laptop de poseta si de fite in acelasi timp este mai mult decat iti trebuie.

- placa video de la INTEL cu memorie de 144 MB. Eeee ... la chestia asta nu pot sa zic ca ma bucur. Nu stiu de ce, o fi o preconceptie dar eu mi-s fan ATI sau cel mult NVIDIA. Intel-ul pentru mine, la capitolul placi video, e undeva pe un distant loc 3 ... Dar ... cum nu mi-s gammer inrait cred ca pot sa ma obisnuiesc si cu un Intel la placa video. Doar e intr-un Apple, sa ne-ntelegem!

- conectivitate: placa wireless 802,11 n (adica permite cea mai rapida conexiune - N ... care e mai tare ca G, evident), placa de retea Ethernet 10/100/1000 MBps si Bluetooth 2.0 (despre care oamenii de la Onsite.ro nu precizeaza ... oare de ce?). 

- baterie: acumulatori cu Lithium Ion (adica dintr-aia ca la telefon de nu trebuie sa astepti sa se incarce full si sa se descarce complet ca sa ii bagi din nou la priza). Iar in ceea ce priveste autonomia, din cate stiu, Mac-urile stau cel mai bine la acest capitol. Duce si pana la 7 ore autonomie in standby iar daca il folosesti intens ai cam 5 ore de lucru la dispozitie fara sa ai nevoie sa te agati de-o priza.

Deci ce zici? Mustacesti? Te rog sa tii cont de faptul ca e Apple si nu Pitzi-Acer-Gadget Aspire One, da? Si daca te uiti la Apple inseamna ca esti pregatit sa platesti un cost de oportunitate. Iar daca tot nu esti convins, afla ca la aceeasi categorie de fite Sony iti ofera un Vaio VGN-G11XN cu:

- diagonala de 12'' si rezolutie de 1024x768  - deci mai mica,
- procesor Core Solo cu 1,33 GHz si FSB de 533 MHz - deci mai slab si cu un singur nucleu ... adica foarte slab pentru epoca in care ne aflam, 
- memorie interna de 1 GB 
-hard disk de 100 GB la 4200 rotatii pe minut viteza de citire/scriere  - deci si mai mic si mai lenes decat al concurentei
- baterie cu 6 celule - adica o autonomie de maxim 3 ore de lucru departe de priza.

Peste toate astea se aseaza un sistem de operare Windows Vista pe care il stim cu totii cat este de unreliable. Iar pretul ... nici mai mult nici mai putin de 4810,85 RON. 

Pai la banii astia, daca vrei sa-ti scoti fitele la inaintare, nu mai bine iti iei Apple-ul asta de care ti-am vorbit? E si mai destept, si mai frumos si ... culmea ... e si cu 10 milioane mai ieftin. Asa ca ... nu are rost sa mai stai pe ganduri! Eu mi-l iau sigur dupa ce primesc marele premiu din concurs ;). Sau ... mai devreme ... ca tot se apropie Craciunul. Poate Mosul citeste si el aici pe blog si se lamureste incotro merge trendul cu cadourile anul asta.
Hai, va las ca se-nchide deadline-ul la articol daca mai stau mult la povesti.

Over and out.



Niciun comentariu: